Однак наразі не визначений механізм їхньої взаємодії і немає чітко розподілених ролей: хто і за яку «ділянку роботи» відповідає.
Це один із висновків аудиту ресурсів системи надання послуг у сфері психічного здоров’я, проведеного у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська зі створення Всеукраїнської програми ментального здоров’я.
Відповідно до візії нової системи надання допомоги, яка формувалася зокрема і на основі цього аудиту, ключовою фігурою у системі психосоціальної підтримки на рівні освіти має стати педагог
Саме він – перша і основна контактна особа для дитини. Без включення педагога шкільний психолог фізично не може прямо впливати на психологічний комфорт освітнього процесу.
Хороша новина ось у чому: 82% освітян впевнені, що можуть працювати з учнями, які переживають стрес чи інші стани через війну (дані дослідження GoGlobal). Утім, є потреба в інструментах, зрозумілих поясненнях, що і як робити, аби і самому залишатися в ресурсі, і водночас бути корисним для учнів.
Тренери та члени команди освітньої фундації GoGlobal перейматимуть відповідні навички у ході тренінгів від ITC – Israel Trauma Coalition, організованих спільно з нашою громадською організацією в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я. Серед тем, які пропрацьовуватимуться:
як говорити з дітьми та батьками про війну
як вчителю реагувати на гострі ситуації (обстріли, панічні атаки тощо)
втрата (в сім’ї учня, у колеги) – як і чому про це варто говорити
професійне вигорання та важливість взаємопідтримки
особливості онлайн-навчання в умовах війни
На першому занятті, яке відбулося напередодні, наприклад, серед запитів було – як і чи потрібно реагувати на чорний гумор (самим цікаво
).