Цифрові інновації у соціальній сфері
Команда Мінсоцполітики продовжує розбудову єдиного надійного фундаменту для цифровізації соціальної сфери. Так, 19 Жовтня 2023 на Міжнародному форумі «DIGITAL BANKING. RECIPES GROWTH – 2023» заступник Міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтин Кошеленко розповів про інновації та досягнення у сфері цифрової трансформації соціальної сфери України.
«На сьогодні наш основний фокус спрямований на цифровізацію соціальних послуг – ці процеси до останнього року були повністю паперові, а отже, недостатньо відстежувалися та контролювалися. Цифровізація з-поміж іншого дозволяє нам розвивати соціальні послуги. Адже насамперед саме послуги, а не виплати, допомагають людині вийти зі складних життєвих обставин до нормального активного економічного життя. Соціальна виплата є лише одним із інструментів цього процесу», – зазначив Костянтин Кошеленко.
За його словами, в Україні й надалі розвиватимуться ініціативи щодо полегшення доступу до соціальних допомог. Зокрема, у планах Мінсоцполітики зробити процес надання субсидій автоматичним та максимально небюрократичним. Наразі система автоматичного заповнення даних доступна в ЦНАПах, управліннях соцзахисту, відділеннях Пенсійного фонду – триває робота над тим, щоб вона була доступна і на порталі «Дія».
Основою для цифрової трансформації соціальної підтримки в Україні стала Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС). Наразі вона об’єднує 40 реєстрів і 16 підсистем.
Окремо заступник Міністра згадав про корисний сервіс, який ще донедавна держава не надавала: інформування громадян про зміни статусів їхніх звернень накшталт відстежування трекінгу посилок на пошті.
«Ми робимо цей трекінг доступним через електронну пошту, онлайн-застосунки. Перші результати будуть доступні вже наприкінці цього року – на початку наступного. Завдяки цьому людина, звертаючись до державних органів влади, знатиме статус розгляду свого звернення за тією чи іншою соціальною допомогою», – пояснив він.
Крім того, в рамках цифрової трансформації у сфері соціальних послуг наразі впроваджується електронний кейс-менеджмент, який дозволяє соціальним працівникам повністю вести конкретний випадок людини чи сім’ї та будувати людиноцентричну систему.
Окремо Костянтин Кошеленко зупинився на функціонуванні Єдина інформаційна система соціальної сфери, яка вже використовується для призначення найбільш затребуваних соціальних виплат, зокрема ВПО. Наразі ведуться перемовини з представниками банківських установ, щоб ця система використовувалася також у банках і люди могли звертатися по соціальну допомогу прямо туди.
«Ця система має численні переваги й адмініструє десяток мільйонів виплат щомісяця. Вона може стати ефективним партнером для банків та фінансових компаній», – акцентував він.
Крім того, заступник Міністра наголосив на важливості у цілому загальнодержавних проєктів із цифровізації та згадав про проєкт «Дія.Engine», який включає платформу реєстрів для ефективного та сучасного управління інформацією. Кошеленко повідомив, що на базі цієї платформи Мінсоцполітики вже будує реєстр організацій, які залучають волонтерів, і починає працювати над реєстрами інших міністерств.
За матеріалами: https://goo.su/ltzJ