Ворожі вкиди та інформаційна гігієна: що необхідно знати, аби не стати жертвою фейку
Щоб протистояти навалі російських вкидів в український інфопростір, українцям варто більше уваги приділяти саме інформаційній гігієні.
Типи контенту, якому не можна вірити:
Пропаганда — суміш фактів, аргументів, чуток, брехні та напівправди, яку системно поширюють для впливу на громадську думку
Дезінформація — неправдива інформація, яку навмисно поширюють, щоб заподіяти шкоду суспільству
Цитування поза контекстом — текст, який вилучається з матеріалу таким чином, щоб спотворити його задумане значення
Маніпуляція — викривлення інформації, створення неадекватної картини світу
Клікбейт — емоційні заголовки на чутливі теми з викривленим змістом, які заохочують перейти за посиланням та прочитати текст
Діпфейк — створене штучним інтелектом відео, на якому люди роблять фальшиві заяви
Більше про те, як не стати жертвою російської пропаганди, зрозуміти, що перед вами фейк та якому контенту не варто довіряти — у графіці нижче
За матеріалами Міністерства юстиції України