Організаційна робота Херсонської районної державної (військової) адміністрації та робота зі зверненнями громадян у 2024 році
Протягом звітного періоду відділом організаційної роботи, діловодства, розгляду звернень громадян та контролю апарату районної державної (військової) адміністрації проводилася робота відповідно до положення про відділ та інших нормативних документів, здійснювалося редагування проєктів розпоряджень, доручень, листів районної державної (військової) адміністрації, реєстрація та обробка вхідної та вихідної кореспонденції, надавалася практична допомога структурним підрозділам районної державної (військової) адміністрації, згідно Інструкції з діловодства та Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян».
- Протягом 2024 року було видано 120 розпоряджень з основної діяльності та 19 доручень начальника районної державної (військової) адміністрації.
- В цілому у звітному періоді документообіг в апараті районної державної (військової) адміністрації склав: вхідної кореспонденції – 8063 документів, вихідної кореспонденції – 6165 документів.
- Протягом 2024 року проведено 5 засідань колегії районної державної (військової) адміністрації. За результатами засідань видано 12 рішень колегії.
Завдяки посиленню персональної відповідальності працівників структурних підрозділів районної державної (військової) адміністрації за стан справ на очолюваних ділянках роботи, постійному вдосконаленню контрольних функцій закріплено позитивні тенденції у зміцненні виконавської дисципліни. Аналіз підсумків роботи з організації та виконання вимог директивних документів усіх рівнів влади свідчить про належну організацію контролю за виконанням цих документів. Протягом 2024 року рівень виконавської дисципліни складав 100 %.
Робота зі зверненнями громадян в Херсонській районній державній (військовій) адміністрації проводиться відповідно до вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про правовий режим воєнного стану» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Забезпечувався своєчасний та якісний розгляд пропозицій, заяв і скарг громадян, оперативно вирішуються порушені в них питання. Неодноразово керівництво районної державної (військової) адміністрації зустрічалось з заявниками та вирішували питання безпосередньо на місці, зокрема щодо надання гуманітарної допомоги.
Аналіз роботи зі зверненнями громадян засвідчив, що за 2024 рік на адресу Херсонської районної державної (військової) адміністрації надійшло 816 звернень, при цьому, з урахуванням колективних звернень, звернулися 2919 громадян, якими порушено 831 різноманітних питання.
До органів влади вищого рівня за 2024 рік від мешканців Херсонського району надійшло 764 звернень: 321 – до Херсонської обласної військової адміністрації, 443 – до Херсонського обласного контактного центру: з них 340 – з Урядової «гарячої лінії», 103 – з «гарячої» телефонної лінії Херсонської обласної державної адміністрації.
До Херсонської районної державної (військової) адміністрації за визначений період надійшло 48 звернень, з них на «гарячу» телефонну лінію Херсонської РД(В)А – 13, від інших органів, установ, організацій – 4.
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 та від 21 лютого 2018 рок у № 94 районною державною (військовою) адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян, а саме:

Структура звернень громадян у 2024 рік
- за формою надходження: поштою (п. 1.1, 1.1-1,1.3, 1.4, 1.5, 1.6) – 816, на особистому прийомі – 0;
- за ознакою надходження: первинних – 793, повторних – 0, неодноразових – 19, дублетних – 4;
- за видами: заява – 816, скарги – 0;
- за суб’єктом: індивідуальних – 785, колективних – 30, анонімних – 1;
- за категоріями: від внутрішньо переміщених осіб – 211; учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 2, осіб з інвалідністю I,II,III групи – 54, ветеранів праці – 3, «дітей війни» – 0, від багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 59, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 3;
- за змістом порушених питань у своїх зверненнях дописувачі порушили 831 питання, з них:
-
-
- аграрної політики і земельних відносин – 8;
Структура найбільш пріоритетних за змістом порушених питань
- транспорту і зв’язку – 2;
- соціального захисту – 489;
- праці і заробітної плати, промислової безпеки – 11;
- охорони здоров’я – 15;
- комунального господарства – 64;
- житлової політики – 55;
- сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 5;
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 14;
- діяльності органів місцевого самоврядування (військових адміністрацій населених пунктів району) – 94;
- обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 46;
- забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, запобігання дискримінації – 2;
- культури, культурної спадщини та туризму – 1;
- екології та природних ресурсів – 1;
- інформаційної політики, діяльності медіа – 1;
- діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійні відносини – 3;
- державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1;
- промислової політки – 1;
- інші – 18.
- аграрної політики і земельних відносин – 8;
-
Найбільш пріоритетними для населення району є питання соціальної політики та соціального захисту, зокрема невиплати та затримки державних соціальних виплат як особам з інвалідністю, ВПО, соціального захисту сімей з дітьми, грошової допомоги від недержавних благодійних організацій мешканцям деокупованих територій, надання гуманітарної допомоги продуктами харчування, питання діяльності органів місцевого самоврядування, питання житлово-комунального господарства та житлової політики, насамперед, щодо відсутності послуг електро-, водо- , газопостачання, обслуговування та ремонту будинків, відновлення теплопостачання.

Структура звернень за результатами розгляду
- за результатами розгляду звернень: вирішено позитивно – 66, надано вичерпні роз’яснення – 569, відмовлено у задоволенні – 0, інше (перебувають на розгляді – 8, надіслані до відома – 162, надіслані за належністю – 7; знято з розгляду –4).
Прийоми громадян (особисті та за місцем проживання громадян) в районній державній (військовій) адміністрації протягом 2024 року здійснювалися на підставі розпорядження начальника районної військової адміністрації від 17 січня 2024 року № 7 «Про графік особистого прийому громадян, у тому числі виїзного, керівництвом Херсонської районної державної (військової) адміністрації на період дії воєнного стану в Україні» (в розпорядженні передбачено проведення особистих прийомів не менше чотирьох разів на місяць). Розпорядженням начальника районної державної (військової) адміністрації від 22 жовтня 2024 року №94 оновлено графік прийому громадян.
31 жовтня 2024 року на колегії районної державної (військової) адміністрації розглянуто питання «Про стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками 9 місяців 2024 року», інформацію взято до відома.
З метою вирішення невідкладних проблем громадян у районній державній (військовій) адміністрації діє «гаряча» телефонна лінія Херсонської районної державної (військової) адміністрації +38 (063) 202 50 60. Протягом звітного періоду на «гарячу» телефонну лінію надійшло 13 звернень.
Також, на сайті Херсонської районної (державної) військової адміністрації є можливість подати електронне звернення.
З метою надання громадянам більших можливостей звертатись до органів влади Херсонського району для вирішення особистих питань й отримання необхідних роз’яснень оперативніше, незважаючи на місце їх перебування, забезпечено можливість надання звернень на електронні адреси або за номером телефону «гарячої» лінії військових адміністрацій населених пунктів Херсонського району. Контактна інформація для громадян у військових адміністраціях населених пунктів Херсонського району розміщена у підрозділі «Довідкова інформація» розділу «Звернення громадян» на сайті Херсонської районної державної (військової) інформації.
Робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків діяльності районної державної адміністрації, питання створення належних умов для реалізації громадянами права на звернення знаходиться на постійному контролі.