НА ДОПОМОГУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМ ТА ЧЛЕНАМ ЇХ СІМЕЙ

Альтернативна (невійськова) служба

У відповідності до вимог Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» право на альтернативну службу мають громадяни України, якщо виконання військового обов’язку суперечить їхнім релігійним переконанням і ці громадяни належать до діючих релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю. Перелік таких організацій затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1999 року № 2066 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу».

Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду призову на строкову військову службу особисто подає письмову заяву до районної держадміністрації адміністрації за місцем проживання. Заява про направлення на альтернативну службу подається у довільній формі із зазначенням мотивів неможливості проходження строкової військової служби та підтвердженням істинності релігійних переконань громадянина. До заяви додаються документи, що підтверджують істинність його релігійних переконань, копія документа про освіту та довідка з місця роботи або навчання. Заява про направлення на альтернативну службу приймається за наявності паспорта громадянина України. Відсутність паспорта є підставою для відмови у прийнятті заяви.

Строк альтернативної служби у півтора рази перевищує строк військової служби, встановлений для солдатів і сержантів, які проходять строкову військову службу в Збройних Силах України та інших утворених відповідно до законів України військових формуваннях.

Місце проходження альтернативної служби визначається місцевою державною адміністрацією переважно в межах населеного пункту за місцем проживання громадянина або у місцевості, звідки він має можливість щоденно повертатися до місця проживання. Місце проходження громадянином альтернативної (невійськової) служби обирається на підприємствах, в установах, організаціях, які перебувають у державній, комунальній власності або преважна частка у статутному фонді яких є в державній або комунальній власності, діяльність яких у першу чергу пов’язана із соціальним захистом населення, охороною здоров’я, захистом довкілля, будівництвом, житлово-комунальним та сільським господарством, а також у патронатній службі організацій Товариства Червоного Хреста.

Громадянам, які звільняються з роботи у зв’язку з направленням для проходження альтернативної служби, виплачується вихідна допомога в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

Підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу є:

– несвоєчасне подання заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори;

– відсутність підтверджень щодо істинності релігійних переконань;

– неявка громадянина без поважних причин за викликом до місцевої державної адміністрації для розгляду його заяви про направлення на альтернативну службу.

Не підлягають направленню на альтернативну (невійськову) службу громадяни:

– звільнені відповідно до законодавства від призову на строкову військову службу;

– яким відповідно до законодавства надано відстрочку від призову на строкову військову службу (на строк дії відстрочки).

Громадянин, який направлений на альтернативну (невійськову) службу, не має права:

– ухилятися від проходження альтернативної служби;

– брати участь у страйках;

– займатися підприємницькою діяльністю;

– навчатися в закладах освіти, крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною формами навчання;

– відмовлятися від місця проходження альтернативної служби, визначеного відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації.

Ухиленням від проходження альтернативної служби вважається:

– неприбуття без поважних причин на місце проходження альтернативної служби, зазначене у направленні, або прибуття із запізненням більше ніж на три календарні дні;

– самовільне припинення виконання службових обов’язків;

– несвоєчасне (пізніше ніж за п’ять календарних днів) повідомлення місцевої державної адміністрації про надання відпустки з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим ним органом щодо звільнення у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації.

У разі ухилення громадянина від проходження альтернативної служби або вчинення інших дій, місцева державна адміністрація може скасувати своє рішення про направлення його на альтернативну службу, про що протягом п’яти календарних днів у письмовій формі повідомляє громадянина і військовий комісаріат, після чого громадянин підлягає призову на строкову військову службу на загальних підставах.

Професійна адаптація учасників АТО
Постановою Кабінету Міністрів України від 21 червня 2017 року № 432 затверджений Порядок організації соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції. Заходи із соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції спрямовані на відновлення та вдосконалення їх професійних навичок і вмінь, як невід’ємної складової адаптації до життя в мирних умовах, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці шляхом професійного навчання, а також надання інформаційних, консультаційних, профорієнтаційних послуг з цих питань. Соціальна адаптація, а саме допомога у проведені аналізу життєвої ситуації, визначенні основних проблем, шляхів їх розв’язання учасників антитерористичної операції здійснюється центром соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді.
Для отримання послуг з професійної адаптації учасник антитерористичної операції письмово звертається до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації або за місцем фактичного проживання (перебування).
До заяви додається:
–  копія індивідуальної програми реабілітації (для інвалідів війни);
– копія  посвідчення  учасника бойових дій або інваліда війни, або учасника війни, що засвідчується підписом учасника антитерористичної операції;
– копія документа, що підтверджує безпосередню участь в антитерористичній операції або забезпеченні її проведення з перебуванням безпосередньо в районах проведення антитерористичної операції у період її проведення, що засвідчується підписом учасника антитерористичної операції.
Під час подання копій документів особи надають оригінал для огляду.
Управління соціального захисту населення відповідно до заяви видає направлення учаснику антитерористичної операції до міськрайонного центру зайнятості на професійну орієнтацію щодо вибору напряму професійного навчання. Після проходження професійної орієнтації – видається направлення на професійне навчання. На підставі направлення на професійне навчання учасник антитерористичної операції зараховується до навчального закладу.
Послуги з професійного навчання надаються учаснику антитерористичної операції одноразово в порядку черговості.
У разі організації професійного навчання за професіями, для набуття яких відповідно до законодавства вимагається проходження попереднього медичного та наркологічного огляду, учасник антитерористичної операції проходить його у закладах охорони здоров’я в установленому порядку.
Професійне навчання здійснюється за денною, вечірньою (змінною), очно-заочною, дистанційною, екстернатною формами навчання, з відривом і без відриву від виробництва та за індивідуальними навчальними планами. Строк професійного навчання учасників АТО визначається робочими навчальними планами та робочими навчальними програмами та не може перевищувати 12 місяців.
Після успішного завершення повного курсу навчання за відповідними робочими навчальними планами та робочими навчальними програмами учасники АТО отримують документи державного зразка.
За більш детальною інформацією необхідно звертатися до управління соціальної політики районної державної адміністрації (смт Білозерка, вул. Свободи, 89; тел. 33-9-71).
Психологічна реабілітація для учасників АТО
  Учасники АТО мають можливість отримати безкоштовну психологічну реабілітацію в реабілітаційних установах України
Відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо психологічної реабілітації постраждалих учасників антитерористичної операції органи соціального захисту населення організовують направлення учасників АТО до реабілітаційних установ.
Реабілітаційні послуги надаються учасникам АТО в реабілітаційних установах, з якими Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції в установленому законодавством порядку укладено відповідний договір про надання реабілітаційних послуг.
Для отримання направлення на психологічну реабілітацію в реабілітаційній установі необхідно:
Звернутися до управління праці та соціального захисту населення районних райдержадміністрацій та виконавчих органів міської ради за:
– зареєстрованим місцем проживання;
– фактичним місцем проживання відповідно до довідки про взяття на облік (для осіб, що переселилися з тимчасово окупованої території).
Заповнити заяву встановленого зразку, до якої додати копії (Під час подання копій, особа надає їх оригінали для огляду):
– посвідчення учасника бойових дій або інваліда війни;
– документа, що підтверджує безпосереднє залучення до виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення.
Орган соціального захисту населення:
– реєструє зазначені вище документи;
– видає учаснику АТО, за його бажанням, направлення на реабілітацію.
За більш детальною інформацією необхідно звертатися до управління соціальної політики районної державної адміністрації (смт Білозерка, вул. Свободи, 89; тел. 33-9-71).

Порядок забезпечення санаторно-курортним лікуванням учасників бойових дій та інвалідів війни з числа учасників антитерористичної операції

Порядок забезпечення санаторно-курортним лікуванням учасників бойових дій та інвалідів війни з числа учасників антитерористичної операції, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 № 200 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням” (зі змінами).
Термін проходження санаторно-курортного лікування у санаторно-курортних закладах для осіб з інвалідністю становить 18 днів. Для осіб з інвалідністю з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку становить 35 днів.
Враховуючи стратегію реформування системи соціальних послуг в умовах децентралізації, необхідність оптимізації державних видатків, реалізацію бюджетних програм соціального захисту учасників антитерористичної операції та з метою наближення послуг до їх отримувачів у 2017 році Урядом  прийнято постанову Кабінету Міністрів України  від 01.03.2017 № 110 „Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення деяких категорій інвалідів санаторно-курортним лікуванням, та внесення змін до порядків, затверджених постановами  Кабінету Міністрів України від 22 лютого  2006 р. № 187 і від 31 березня  2015 р. № 200”, якою змінено існуючу систему закупівлі санаторно-курортних послуг на відшкодування вартості послуг санаторно-курортного лікування (путівки) для осіб з інвалідністю та постраждалих учасників антитерористичної операції через безготівкове перерахування  коштів  санаторно-курортним закладам за надані послуги на підставі трьохсторонньої угоди (особа – управління – санаторій) та визначено розпорядниками коштів, передбачених на зазначені цілі, нижчого рівня обласні та районні органи соціального захисту населення. Крім цього передбачено вільний вибір самим учасником антитерористичної операції санаторно-курортного закладу.
Тобто відтепер людина зможе самостійно обрати санаторій для оздоровлення, після цього звернутися до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації, де перевіряється заклад на відповідність встановленим вимогам. Після цього укладається тристороння угода, яка передбачає безготівкове перерахування коштів санаторно-курортним закладам за надані послуги.
При цьому гранична вартість путівки для відшкодування вартості послуг санаторно-курортного лікування визначатиметься щороку Мінсоцполітики за погодженням з Мінфіном.
На сьогодні розроблено та затверджено наказ Мінсоцполітики  від 06.04.2017 № 575 „Про встановлення граничної вартості путівки (ліжко-дня) у 2017 році”, який зареєстрований у Міністерстві юстиції 13.04.2017 за № 493/30361.
Разом з цим затверджено розподіл асигнувань між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення обласних  та Київської міської державних адміністрацій, передбачених у 2017 році для забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням, який направлено на регіони для організації забезпечення санаторно-курортним лікуванням зазначеної категорії осіб.
Наразі Мінсоцполітики з метою збільшення чисельності оздоровлених постраждалих учасників антитерористичної операції спільно з  Державною службою України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції опрацьовується питання щодо збільшення у 2017 році бюджетних призначень шляхом їх перерозподілу в межах вищевказаної бюджетної програми між напрямками використання на 28 072,8 тис грн, що дасть можливість збільшити чисельність оздоровлених до 50 відсотків.
Забезпечення осіб, які отримують пенсію відповідно до Закону України „Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” санаторно-курортним лікуванням регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 № 446 „Про затвердження Порядку забезпечення санаторно-курортними путівками до санаторно-курортних закладів військовослужбовців, ветеранів війни, ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ  та деяких інших категорій осіб і членів їх сімей”.
Порядок забезпечення санаторно-курортним лікуванням осіб рядового і начальницького складу, в тому числі учасників антитерористичної операції, органів МОУ, МВС, СБУ, ДСНСУ та інші регулюється:
–  постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2011 № 446 „Про затвердження Порядку забезпечення санаторно-курортними путівками до санаторно-курортних закладів військовослужбовців, ветеранів війни, ветеранів військової служби, органів внутрішніх справ  та деяких інших категорій осіб і членів їх сімей” (зі змінами);
– інструкцією про організацію медичної реабілітації та санаторно-курортного лікування в Міністерстві внутрішніх справ України, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 04.11.2003 № 1296 (зі змінами);
– інструкцією про організацію санаторно-курортного забезпечення у Службі безпеки  України,  затвердженою  наказом  Служби  безпеки  України від 26.12.2011 № 477 (зі змінами);
–  інструкцією про порядок санаторно-курортного забезпечення в МНС України, затвердженою наказом Міністерством України з надзвичайних ситуацій  та у справах захисту  населення  від  наслідків  Чорнобильської  катастрофи  від  17.07.2007 № 490 (зі змінами).

На даний час в управлінні перебуває на обліку по забезпеченню санаторно-курортним лікуванням 11 учасників бойових дій та 1 інвалід  війни з числа постраждалих учасників АТО.
Відповідно до розподілу обсягів фінансування по КПКВК 2505150 ”Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації учасників антитерористичної операції та забезпечення постраждалих учасників антитерористичної операції санаторно-курортним лікуванням” за напрямом санаторно-курортного лікування постраждалих учасників АТО Білозерському району на 2017 рік виділено кошти в повному обсязі.
У поточному році мали змогу скористатися послугами з санаторно-курортного лікування 2 учасника бойових дій в зоні АТО, до кінця 2017 р.  планується оздоровити ще 3 учасника зазначеної категорії в обраних ними закладах.

ДОРОЖНЯ КАРТА

щодо вирішення питання призначення усіх видів державних соціальних допомог та отримання соціальних послуг демобілізованих військовослужбовців, які проходили військову службу в районах проведення АТО

Загальний порядок звільнення в запас (демобілізації) військовослужбовців, які були призвані на військову службу під час мобілізації на особливий період
Військовослужбовці Збройних Сил України, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, звільняються
з військової служби у визначені строки наказами по особовому складу посадових осіб: (а) осіб рядового складу, сержантського і старшинського складу – командирів полків (кораблів 1 рангу), бригад та посадових осіб, які мають рівні або вищі з ними права щодо видання наказів по особовому складу, без проведення обстежень військово-лікарськими комісіями; (б) осіб офіцерського складу – першого заступника Міністра оборони України, першого заступника начальника Генерального штабу Збройних Сил України, командувачів видів Збройних Сил України без проведення обстежень військово-лікарськими комісіями; (в) військовослужбовців, які внаслідок поранення або хвороби перебувають на лікуванні в закладах охорони здоров’я, звільнити з військової служби після закінчення їх лікування. Військовослужбовців, які перебувають у полоні, – після їх повернення з полону.
У зв’язку з демобілізацією посадова особа, у підпорядкуванні якої є військовослужбовці, які підлягають звільненню з військової служби, зобов’язана: забезпечити складання Плану звільнення військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період, який під особистий підпис доводиться до військовослужбовців, які до нього включені; організувати проведення бесід з військовослужбовцями, під час яких, серед іншого, їм роз’яснюються права та обов’язки після звільнення, а також повідомляється про порядок та розміри грошового та інших видів забезпечення; забезпечити своєчасну підготовку документів, які видаються військовослужбовцям при звільненні.
Накази про звільнення військовослужбовців з військової служби доводяться до них особисто. За рішенням командирів військових частин військовослужбовцям, звільненим у запас, організовуються урочисті проводи.
Після надходження до військової частини письмового повідомлення про звільнення військовослужбовця з військової служби або після видання наказу командира (начальника) військової частини про звільнення військовослужбовець повинен здати посаду, про що видається наказ по стройовій частині, та підлягає розрахунку (в тому числі підлягає виплаті грошова компенсація за невикористані відпустки за 2014 та 2015 роки за їх наявності), а також виключенню зі списків особового складу військової частини наказом по стройовій частині та направленню на військовий облік до районного (міського) військового комісаріату за вибраним місцем проживання. Військовослужбовці у разі неможливості їх виключення зі списків особового складу військової частини через об’єктивні причини: перебування військовослужбовця на лікуванні у закладах охорони здоров’я, у полоні, тощо – виключаються після повернення з лікування, полону тощо.
При звільненні з військової служби на військовослужбовця оформлюється службова характеристика, в якій командир (начальник) в обов’язковому порядку надає висновок щодо доцільності проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України на визначених ним посадах. Один примірник характеристики додається до особової справи військовослужбовця, (за її наявності), другий – надається військовослужбовцю.
Військовослужбовцю, який виключений зі списків особового складу військової частини, видається на руки припис. У приписі вказується найменування військового комісаріату, дата прибуття та вихідний номер відправлення особової справи.
Військовослужбовцям, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах проведення антитерористичної операції і яким на день виключення зі списків особового складу військової частини не наданий статус учасника бойових дій видається комплект документів, необхідних для надання цього статусу через військові комісаріати, де вони будуть перебувати на військовому обліку, для їх надання до комісій обласних військових комісаріатів або Київського міського військового комісаріату. У разі надання військовослужбовцю статусу учасника бойових дій після його звільнення з військової служби командування військової частини надсилає відповідні документи (витяг з протоколу про встановлення статусу учасника бойових дій, посвідчення учасника бойових дій) до військового комісаріату, де військовослужбовець перебуває на військовому обліку.
Особи, звільнені з військової служби, зобов’язані у п’ятиденний строк прибути до районних (міських) військових комісаріатів (військовозобов’язані Служби безпеки України — до Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України) для взяття на військовий облік за місцем проживання.

Соціальні  та інші гарантії

Військовослужбовці, які звільнені з військової служби у запас забезпечуються комплектом польової форми одягу за сезоном та харчуванням під час переміщення до місць проживання (перебування).
Військовослужбовцям, які мають вислугу 20 і більше років, у тому числі у пільговому обчисленні, та позитивно характеризуються по службі, а також тим, які мають особливі заслуги перед Україною, незалежно від вислуги років у разі звільнення в запас за рішенням посадових осіб, які здійснюють звільнення, може бути надано право носіння військової форми одягу.
Військовослужбовці, які звільнені з військової служби у запас мають право повернутися на попереднє місце роботи (посаду), яке повинно було бути закріплене за ними на весь час проходження військової служби  за призовом під час мобілізації, на особливий період (але не більше одного року).

Одноразова грошова допомога

Військовослужбовцям, які були призвані на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією та звільняються із служби після прийняття рішення про демобілізацію (крім військовослужбовців строкової військової служби), виплачується одноразова грошова допомога (далі — допомога) в розмірі 4 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний місяць служби, але не менш як 25 відсотків місячного грошового забезпечення. Допомога виплачується з розрахунку місячного грошового забезпечення (без урахування винагород), на яке має право військовослужбовець на день звільнення.

З будь яких питань щодо психологічної підтримки звертатися до:
Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Херсонський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
74000, Україна, м. Херсон, вул. Воронцовська, 11,
тел:  (0552) 26-35-51, (0552) 46-05-46

Муценко Дмитро Валентинович – Директор контактний телефон  (0552) 26-35-51

 З будь яких питань щодо вирішення проблем соціального забезпечення та соціального захисту звертатися до
органів соціального захисту

Департамент соціального розвитку 
Херсонської обласної державної адміністрації
73000, м. Херсон, вул. Потьомкінська, 13-А

E-mail: [email protected]

«Гаряча» лінія: (0552) 22-54-37

Управління соціальної політики районної державної адміністрації
Начальник управління:
Жадан Михайло Анатолійович

Поштова адреса: вул. Свободи 89, смт. Білозерка, Херсонська область, 75000
Приймальні дні: вівторок з 08.00-17.00, четверг з 08.00-17.00.(кабінет начальника управління)

тел. – –
e-mail: [email protected]

ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА У ПРАЦЕВЛАШТУВАННІ

У центрах зайнятості Вам допоможуть:

  • знайти роботу – постійну або тимчасову;
  • отримати матеріальну підтримку шляхом участі в громадських роботах;
  • підвищити кваліфікацію або отримати нову конкурентоспроможну роботу;
  • отримати статус безробітного та матеріальну допомогу на випадок безробіття.

Для отримання статусу безробітного Вам необхідно надати:

  • паспорт громадянина України (або інший документ,що посвідчує особу);
  • облікову картку платника податків;
  • трудова книжка або документ,який підтверджує період зайнятості;
  • військовий квіток (при потребі);
  • документ про освіту (за потребі).

Облік та реєстрація в центрі зайнятості проводиться незалежно від зареєстрованого місця Вашого проживання чи перебування

Звертаємо Вашу увагу!
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2014 №111 «Питання грошового забезпечення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період» встановлено, що військовослужбовцям, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації на особливий період виплачується грошове забезпечення, з якого сплачується єдиний внесок, в тому числі на випадок безробіття.
Отже, період перебування на військовій службі під час мобілізації зараховується до Вашого страхового стажу, що дає Вам право на отримання статусу безробітного та призначення допомоги по безробіттю при зверненні до державної служби зайнятості після проходження військової служби.
За відсутності документів спеціалісти центру зайнятості безоплатно

  • нададуть Вам інформацію про актуальні вакансії в будь-якому регіоні України;
  • допоможуть у виборі або зміні професії;
  • нададуть правову допомогу з питань працевлаштування,отримання статусу безробітного, допомоги по безробіттю, ознайомлять законодавством у сфері праці.

До відома учасників АТО та членів родин військовослужбовців, загиблих у ході її проведення

Доводимо до Вашого відома, що постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 №413 затверджено Стратегію удосконалення механізму управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними, якою вводиться жорсткий розрахунковий норматив площі землі, яка може бути передана на місцевому рівні безоплатно у власність громадянам,  – не більше ніж 25% від площі земель, що були передані в оренду на конкурентних засадах за попередній квартал. Пріоритет на отримання землі на безоплатних засадах матимуть учасники АТО. Інформація про земельні ділянки, які пропонуються для передачі у власність учасникам АТО, буде оновлюватися на сайті Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області за адресою: http://khersonska.land.gov.ua/informatsiia-dlia-uchasnykiv-ato/ на початку кожного кварталу.
Звертаємо Вашу увагу на те, що Стратегією учасники АТО та члени родин військовослужбовців, загиблих у ході її проведення не позбавляються права на безоплатну передачу їм земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах норм визначених статтею 121 Земельного кодексу України, а визначається розрахунковий норматив площі землі, яка може бути їм передана на місцевому рівні.
Зміни щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції
  З 06.02.2017 року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції» від 18.10.2016 № 1683-VIII (далі – Закон 1683).
Законом 1683 розширено коло осіб, які мають право дострокового виходу на пенсію за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками – 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок.
З урахуванням внесених змін право на призначення дострокової пенсії за віком при дотриманні вищезазначених умов з 06.02.2017 будуть мати:
–          військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які брали участь у бойових діях, в антитерористичній операції в районах її проведення,
–          військовослужбовці, особи начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які стали інвалідами внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення,
–          дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, які померли (загинули) у період проходження військової служби (виконання службових обов’язків) чи після звільнення із служби, але внаслідок поранення, контузії, каліцтва, отриманих при виконанні обов’язків військової служби (службових обов’язків), захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов’язку чи безпосередньою участю в антитерористичній операції в районах її проведення,
–          особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, за умови, що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 20 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
–          особи, які у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус інваліда війни відповідно до пунктів 12 та 13 статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
–          особи з числа резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус учасника бойових дій відповідно до пункту 19 статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
–          особи з числа резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та стали інвалідами внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано інваліда війни відповідно до пункту 11 статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
–          дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки осіб, які, перебуваючи у складі добровольчих формувань, загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до абзаців шостого та сьомого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,
–          дружини (чоловіки), якщо вони не взяли повторний шлюб, і батьки резервістів і військовозобов’язаних, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, та загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії або каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, яким надано статус особи, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до абзацу восьмого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Тобто з 06.02.2017 право дострокового виходу на пенсію за віком після досягнення чоловіками 55 років, жінками – 50 років та за наявності страхового стажу не менше 25 років у чоловіків і не менше 20 років у жінок надано військовослужбовцям, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, добровольцям, резервістам, військовозобов’язаним, яким надано статус інваліда війни або учасника бойових дій у зв’язку з безпосередньою участю в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, безпосереднім перебуванням в районах антитерористичної операції у період її проведення, а у разі загибелі (смерті) таких осіб – членам їх сімей.
Для призначення дострокової пенсії залежно від категорії, до якої вона належить, особа має надати:
–    посвідчення інваліда війна, учасника бойових дій або члена сім’ї загиблого,
–   довідку про період (періоди) участі у бойових діях або в антитерористичній  операції в районах її проведення,
–    довідку МСЕК про визнання інвалідом внаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних при захисті Батьківщини або при виконанні інших обов’язків військової служби (службових обов’язків), під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення або внаслідок захворювання, пов’язаного з перебуванням на фронті, виконанням інтернаціонального обов’язку,
–   висновок МСЕК щодо причинного зв’язку смерті особи з пораненням, контузією, каліцтвом, отриманими при виконанні обов’язків військової служби (службових обов’язків), під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, або захворюванням, пов’язаним з перебуванням на фронті, ліквідацією Чорнобильської катастрофи, виконанням інтернаціонального обов’язку,
–    документи, на підставі яких надано статус інваліда війни, учасника бойових дій або члена сім’ї загиблого,
–    документи про вік та стаж особи.
Show Buttons
Hide Buttons

Vigor Force Review – Everything You Need To Know Medallion Greens CBD Gummies Review: Should You Buy? Conolidine CONOCB2 Review – Should You Buy GDR Labs Pain Relief Formula? 7 Second Coffee Trick For Weight Loss Review: Serious Customer Warning or Does It Work as Advertised? Ketologenic ACV Keto Gummies Review: A Deep Dive into Their Benefits for Ketosis and Weight Loss Vyto Keto ACV Gummies Review – Is This Even Worth Your Money? Fitness Keto ACV Gummies: An Honest Review of Their Keto and ACV Benefits SlimTrim Keto + ACV Gummies Review: What Should You Know About This Product? ZenKeto ACV Keto Gummies: Are These Really the Best Gummies for Fat Loss on Keto? FitSpresso Coffee Reviews: Can This Supplement Really Help You Lose Weight? Eroboost (Biocyte) Review – Is It Right For You?